طرز صحیح ایستادن با ویولن – آموزش ویولن ۱۳

طرز صحیح ایستادن و هنگام ایستادن


پیشنهاد می کنم ابتدا بدون ویولن، طرز صحیح ایستادن با ویولن را تمرین کنید. اگر نوازندگان گیتار می توانند در هوا تمرین کنند چرا نوازندگان ویولن نتوانند. نحوه ی ایستادن را به ترتیب زیر تمرین کنید.

۱. راحت بایستید و پاها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید


راحت بایستید و پاها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید. مستقیم به جلو نگاه کنید طوری که وزنتان به طور مساوی روی هر دو پا باشد.


۲ یک سینی فرضی را با هر دو دست جلوی تان نگه دارید.


۳. مفصل آرنج را با زاویه ای که سینی را نگه داشته اید، تنظیم کنید.

مفصل آرنج را با زاویه ای که سینی را نگه داشته اید، تنظیم کنید. دست چپ را به سمت بالا و چپ بچرخانید. تا جایی که دورتر از شانه قرار گیرد. اما ارتفاع آن کمتر از شانه باشد.


قسمت بیرونی کف دست چپ و انگشت کوچک این دست باید به سمت شما باشد. دستتان را کمی به شکل فنجان ولی در حالت راحتی قرار دهید.

۴. دست راست را بچرخانید طوری که کف دست به سمت پایین باشد


دست راست را بچرخانید طوری که کف دست به سمت پایین باشد، مثل این که خیلی آرام فرمان دوچرخه را به دست گرفته اید.

۵ به آرامی بازوی دستی که آرشه را نگه میدارد به سمت ویولن بچرخانید.


به آرامی بازوی دستی که آرشه را نگه میدارد به سمت ویولن بچرخانید. چند بار به سمت عقب و جلو بچرخانید تا حس ویولن زدن داشته باشید. حتی می توانید انگشتان دست چپتان را نیز کمی تکان دهید تا حستان واقعی تر شود! در هوا تمرین کردن حس آزادی حرکتی را که هنگام ویولن زدن به دنبال آن هستید، برایتان ایجاد می کند.


راهنمایی

زانوهایتان را در حالت نرم و آرام قرار دهید نه این که محکم به جایتان چسبیده باشید. این کار باعث می شود کل بدنتان تمام موج های حرکتی را در خود فرو ببرد و جذب کند.

بسیار خوب حالا آماده اید نکاتی را که تمرین کرده اید به واقعیت تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که در تمام این مراحل مقدماتی ویولن باید موازی با زمین قرار گرفته و صورت شما به سمت جلو باشد. این طرز ایستادن کاملا عجیب به نظر می رسد اما باعث میشود وضعیت صحیحی داشته باشید. شکل ۳-۱ این مطلب را نشان می دهد. همچنین میتوانید ویدئو کلیپ را نیز مشاهده کنید یکی از راههای به دست گرفتن صحیح ویولن، انجام مراحل زیر است (اگر نام قسمت های مختلف ویولن یادتان نیست، به أموزش های قبل رجوع کنید):

طرز صحیح ایستادن با ویولن


طرز صحیح ایستادن و هنگام ایستادن با ویولن
طرز صحیح ایستادن با ویولن

شکل ۳-۱ – طرز صحیح ایستادن با ویولن

بیشتر بخوانید: به دست گرفتن صحیح ویولن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا