اهمیت به دست گرفتن صحیح ویولن – آموزش ویولن 12

طرز صحیح به دست گرفتن ویولن

در این بخش از آموزش ها:

  • بدانیم که صحیح نگه داشتن ویولن بسیار مهم است
  • تنظیم نحوه ی ایستادن
  • یافتن چانه گیر و بالشتک با اندازه ی مناسب
  • رفع مشکلات


ویولن ساز زیبایی است. اما به دست گرفتن آن کمی چالش برانگیز است. به خاطر نیروی جاذبه. با تماشای عکس ها و نقاشی های قدیمی در می یابیم که طرز نگه داشتن ویولن در طول زمان بسیار تغییر کرده است. روش های مختلفی برای به دست گرفتن ویولن وجود دارد. اما همه به دنبال یک چیز هستند. راحت بودن و آسانی حرکت. در این فصل قصد دارم روشی را که به درد شما می خورد بیابم.

اهمیت به دست گرفتن صحیح ویولن


اهمیت به دست گرفتن صحیح ویولن

به دست گرفتن صحیح ویولن باعث می شود بتوانید خیلی آسان تر ویولن بزنید. با شروع اجرا دقت کنید تا آنجا که ممکن است ویولن را متعادل نگه دارید و همچنین حین نواختن نیز تعادل آن را بررسی کنید. اگر ویولن را درست به دست بگیرید، انگشتانتان به راحتی حرکت می کنند. شانه ها آرام هستند و در نتیجه خوب اجرا میکنید و کوک می نوازید.



راهنمایی

هر دو شانه را در یک سطح و به موازات باسن نگه دارید و تا حد امکان، هنگام نگه داشتن ویولن، بازوهایتان را با کمی کشش، حرکت دهید تا مطمئن شوید که دچار درد یا مشکلات عضلانی نخواهید شد.


به خاطر بسپارید

هنگام نواختن ویولن هم می توانید بایستید و هم بنشینید. مرسوم است که نوازندگان ویولن برای تمرین و تکنوازی می ایستند و هنگام نواختن در تالار یا ارکستر می نشینند. در هر حال تا زمانی که وضعیت بدنی را متعادل و آرام نگه دارید می توانید اجرا در حالت نشسته را هم تمرین کنید. بسیاری از نوازندگان در تمرین های طولانی روی صندلی یا چهارپایه می نشینند. این وضعیت بدنی باعث آزادی حرکت بدون خستگی پاها می شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات پیچ های تنظیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا